Administrarea site-ului. Cauze si efecte

 

Administrarea nu necesita prea mult timp si este extrem de importanta pentru functionarea corespunzatoare a site-ului de prezentare sau a magazinului online pe care il detii. Este un aspect ce trebuie luat in considerare imediat dupa ce a fost creat site-ul.

Dupa cum am prezentat si intr-un articol anterior, administrarea site-ului ofera mai multe beneficii atat pentru client, cat si pentru companie. Clientul va gasi informatiile pe care le cauta mult mai usor, iar site-ul companiei sau magazinul online, cu actualizarile realizate, va ocupa o pozitie fruntasa in randul cautarilor organice in motoarele de cautare.

Pentru a explica mai bine problemele pe care le poti intampina am decis sa luam ca exemplu un magazin online de produse eco. Astfel, in continuare sunt prezentate la obiect problemele intampinate daca site-ul nu este administrat in mod corespunzator.

Continutul – o informatie pretioasa pentru clientul tau

Actualizat, atractiv si permanent. Poate parea dificil sa mentii pe placul clientilor continutul website-ului tau. Insa, daca continutul se dovedeste a fi neatractiv, cu informatii vechi si imagini demodate sau de slaba calitate, clientul alege sa paraseasca pagina. Acesta este de multe ori grabit, iar design-ul prietenos al site-ului, textul bine structurat si imaginile relevante vor fi un plus in parcurgerea informatiilor pe care le furnizezi.

Sa presupunem ca magazinul nostru online prezinta clientilor imagini de o calitate indoielnica, iar informatiile despre produse sunt incomplete si prezentate indirect. Atunci cand clientul va intra pe site prima lui grija va fi sa se asigure daca magazinul online gasit are produsul pe care si-l doreste si apoi daca din ceea ce este postat se deduce ca ofertele sunt actuale si compania este de incredere. Daca nu gaseste ceea ce cauta, cu greu ii vei mentine interesul pentru a ramane pe pagina si isi va indrepta atentia spre concurenti.

Iata cum continutul bine gestionat si actualizat are un efect direct asupra deciziei finale privind cumpararea.

In plus, daca nu iti vei actualiza periodic continutul site-ului folosind cuvinte cheie relevante, des utilizate de clienti, risti sa iti pierzi pozitia in afisarea cautarilor in motoarele de cautare.

Ofertele actualizate atrag clientul

Ofertele prezentate pe site-ul de prezentare sau magazinul online trebuie sa fie in permanenta actualizate pentru clientul tau. Este important sa tii cont de schimbarile ce au loc pe piata, dar si de evenimentele nationale sau internationale. Astfel, trebuie sa introduci produse noi, sa actualizezi preturile, sa jongelezi cu reducerile si ofertele speciale in functie de sezon.

Revenind la exemplul nostru, produsele eco pe care le ai in magazinul online trebuie sa fie in conformitate cu preferintele clientului. Poti realiza o cercetare, pentru a oferi acestuia ce ii este util pentru satisfacerea nevoilor. Trebuie sa fii permanent conectat pe site, astfel vei modifica preturi, adauga oferte speciale sau actualiza stocul de produse afisat.

Problema apare atunci cand neactualizarea pretului in functie de schimbarile pietei ii va face pe clienti sa se gandeasca de doua ori inante de a lua decizia de cumparare. Preturile neschimbate pentru mult timp pot duce la pierderea clientilor, daca acestea sunt mereu la acelasi nivel ridicat desi pe piata s-au produs decalaje. La fel se intampla si in cazul in care in prima pagina este anuntata o oferta cu ocazia unei sarbatori, iar ajuns la cosul de cumparaturi clientul constata ca nu ii este aplicat niciun discount. Dezamagit va parasi pagina, fara achizitie.

Comunicarea este importanta in decizia clientului

Pe o piata aflata intr-o continua evolutie si expansiune, si concurenta este pe masura. De aceea, comunicarea dintre companie si client trebuie sa fie pe primul loc. Clientul cere ce isi doreste, iar compania ofera si primeste feedback. O situatie win-win, care indeplineste nevoile ambelor parti.

Sa luam exemplul magazinului online. Acesta ii pune la dispozitie clientului o sectiune de live chat, unde o persoana desemnata de companie raspunde prompt la intrebarile clientului. Acesta multumit de informatie realizeaza imediat si o achizitie.

Daca tu nu vei raspunde cu promtitudine la cererile clientilor atunci este foate posibil sa te confrunti cu urmatoarea situatie: clientul renunta sa mai achizitioneze produse de pe site-ul tau sau raspandeste si altor clienti o imagine negativa despre profesionalismul magazinului.

Banner-ul are un impact vizual imediat

Banner-ul schimbat periodic ii va atrage atentia clientului si ii va sugera faptul ca site-ul pe care a intrat este permanent actualizat, iar compania este reala si activa in prezent.

Sa revenim la exemplu. Se apropie o sarbatoare nationala si decizi sa schimbi banner-ul in care se anunta si o reducere pe magazinul online de produse eco. Comenzile vin si dupa ceva timp trece perioada stabilita pentru reduceri. Daca banner-ul ramane acolo si dupa aceasta perioada, clientul va avea o indoiala privind valabilitatea ofertei si dorind sa faca o comanda se va lovi de alte preturi. Va fi un motiv simplu sa paraseasca pagina magazinului tau.

Blogul inseamna activitate online

Blogul ofera clientilor informatii noi din domeniul in care activezi. Insa, in acelasi timp, ofera si un indiciu privind activitatea companiei. Inexistenta unui blog il va face pe utilizator sa se intrebe daca are de-a face cu o companie activa. Daca nu vei posta articole pozitia ta in rezultatele cautarilor scade, iar cuvintele cheie introduse de clienti nu se regasesc in paginile tale.

Iata cum toata activitatea pe care o desfasori pe site-ul tau de prezentare sau in magazinul online are o influenta directa asupra deciziei de achizitie a clientilor. Pentru evitarea situaliitor neplacute incepeti prin administrarea corecta a site-ului.

 

Te-ai confruntat pana acum cu una din situatiile enumerate? Ce masura ai luat?

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Solicita sa fii contactat
X Completati cu numarul de telefon sau adresa de email si noi va vom contacta in cel mai scurt timp.


 Inscrie-ma si la newsletter