stocksnap_t7t37kwy8g

 
Asa cum am mai vorbit si in alte articole, adaptarea la tendintele pietei nu mai este de mult timp un “moft”, ci o necesitate. Intr-un domeniu foarte dinamic, precum cel al service-urilor auto, realizarea unor strategii de marketing si implementarea unor solutii de organizare, pot insemna chiar punctul dintre reusita sau insucces.

De asemenea, situatia economica pentru service-urile auto nu este una favorabila odata cu prabusirea Astra Asigurari si problemele grave de la Carpatica Asig. Astfel, plata reparatiilor realizate in service au intarzieri. In Romania sunt 9.676 de service-uri auto, din care in jur de 1.700 lucreaza cu firmele de asigurari, informeaza News.ro.

Punand in balanta situatia actuala, acum este momentul oportun pentru realizarea unei schimbari notabile si acapararea pietei sectorului reparatiilor auto.
Drept urmare va propun pe baza unui exemplu fictiv sa urmarim o serie de probleme ce pot aparea odata cu neadaptarea la tendinte si cum acestea pot sa afecteze activitatea pe termen lung.

stocksnap_a0737dff83                   stocksnap_t7t37kwy8g

 

1. Probleme de organizare

Implementarea unui soft pentru service-uri auto, devine o necesitate tot mai mare, prin care nu numai ca se pot realiza operatiuni de baza, precum generarea de devize estimate si devize finale in vederea facturarii catre client / asigurare, dar se poate tine si evidenta clientilor pentru a incerca ulterior fidelizarea acestora.

Sa presupunem ca service-ul auto din exemplul nostru detine 4 locatii in Bucuresti. In toate aceste locatii situatia este aceeasi, nu exista un soft dedicat service-urilor auto. In aceste conditii, clientii se suprapun peste programari sau cei fara programare sunt rugati sa astepte prea mult, personalul are perioade de varf in care lucreaza peste program si unele zile libere. Pe termen lung neactualizarea datelor poate presupune si neadaptarea la tendinte si ulterior pierderea clientilor.

In aceste conditii, pentru evitarea unor situatii neplacute fie se pot realiza mai multe angajari, fie timpul poate fi folosit cu mai multa eficienta prin implementarea unui soft specializat domeniului. Acesta are avantajul de a putea furniza si informatii despre soferi, care pot fi ulterior folosite pentru cresterea afacerii.

 

2. Probleme cu linia telefonica

O alta situatie frecventa in cazul service-urilor auto este cea in care nu exista o linie telefonica disponibila pentru clienti.

Luand exemplul nostru, un moment critic este acela in care mecanicii se ocupa si de redirectionarea apelurilor in cadrul service-ului. Timpul este irosit in aflarea necesitatilor apelantilor. Chiar daca vorbim despre un service auto, orice mesaj conteaza in convorbirea cu soferii, iar odata acesta standardizat printr-un call center virtual, situatia se simplifica.

 

3. Comunicare defectuoasa

Concurenta este tot mai ridicata, astfel aparand tot mai multe service-uri auto ce ofera aceleasi servicii, singura modalitate de diferentiere devine apelarea la anumite instrumente simple de marketing. Prin acestea nu numai ca se creaza o legatura intre clienti si personal, dar aceasta se poate transforma si in recomandari.

Pentru a intelege mai bine, sa ne uitam la service-ul nostru, acesta a hotarat sa isi mentina investitia in publicitate la minim, prin urmare are doar un afis la strada ce anunta existenta sa. Totusi concurentul sau de peste drum, are clienti in mod constant, foarte rar este aglomerat si afiseaza intotdeauna mesaje promotionale. O mare parte din succes este datorat intrumentului folosit, SMS marketing, prin care transmite mesaje promotionale, reamintiri de programari realizate prin softul dedicat service-ului sau si stiri din domeniu pentru a creste interesul achizitionarii de accesorii auto.

Utilizarea intrumentului SMS marketing are ca principal beneficiu costul redus si transmiterea de mesaje instant catre un numar ridicat de clienti. Pe termen lung continuarea intr-o maniera defectuoasa conduce la necesitatea continua de a gasi clienti noi, fara a valorifica contactele deja create.

 

4. Neactualizarea site-ului

Pentru a asigura o prezenta online cat mai eficienta, service-urile auto pot sa isi optimizeze site-urile de prezentare, sa isi creasca prezenta online pe platformele de socializare si sa obtina referinte pe alte site-uri, denumite backlinks.

Pentru service-ul auto fictiv, un exemplu in acest sens este mentinerea site-ului la un nivel minim, fara informatii exacte, cu adresa notata doar pe pagina de contact si neactualizarea promotiilor. Insa, daca privim la concurentul acestuia, observam un site cu locatia inregistrata pe Google Maps si cu un sistem simplu de programare online, pentru a evita suprapunerea cu alti clienti. De asemenea clientii fiind multumiti de toate aceste mici detalii, trimit in mod constant recenzii despre calitatea si amabilitatea personalului.

 

5. Site-ul nu se vede pe mobil

Orice detinator de autoturisme este interesat intotdeauna sa petreaca cat mai putin timp la un service auto, insa in alegerea acestuia pot interveni mai multi factori printre care experienta trecuta, recomandari, nevoile actuale, dar si … modul de afisare al site-ului pe mobil. Poate ca o sa para surprinzator, dar 60% dintre romani parasesc instant un site daca acesta nu este adaptat pentru mobil.

Nu este greu de dedus faptul ca pentru exemplul nostru, aceasta neadaptare conduce de multe ori la pierderea unor oportunitati de moment. Insa concurentul sau, ce a tinut cont de aceste informatii are in prezent si captare de leaduri (clienti potentiali) prin intermediul site-ului sau si de asemenea o afisare corecta pentru dispozitive diferite.

 
In aceasta perioada nu mai vorbim de clienti fara cunostinte, ci vorbim despre o dimensiune omnichannel a vanzarilor. Astfel, daca potentialul client a trecut zilnic pe langa service-ul tau auto, sau chiar a si oprit de cateva ori sa intrebe informatii, sansele sa devina si client efectiv sunt reduse daca nu observa profesionismul de care dati dovada. Acesta este transmis de la radacina organizatiei, prin personalul angajat si pana la modul in care se face afisarea pe site si promovarea ofertelor.

 
In cate situatii prezentate in exemplul de mai sus se regaseste service-ul tau auto?
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Solicita sa fii contactat
X Completati cu numarul de telefon sau adresa de email si noi va vom contacta in cel mai scurt timp.


 Inscrie-ma si la newsletter