Cele mai frecvente greseli in setarea unui business online

Fie ca suntem incepatori sau nu in mediul online pentru afaceri si ne dorim cresterea prezentei si in aceasta directie, adesea comitem greseli minore. Acestea insa dauneaza pe termen lung. Citeste mai jos o lista de greseli comise cu cea mai mare regularitate de catre detinatorii unui business online.

1. Setarea compania drept o persoana

Adesea observam afaceri pe retele sociale realizate drept conturi de persoane fizice. Din pacate o astfel de abordare nu este corecta si probabil intelegeti si de ce. Pe Facebook spre exemplu in loc de Like la pagina avem prieteni, pe LinkedIn in loc de urmaritori avem conexiuni. Pe Google+ problemele sunt la fel de frecvente, astfel in loc de realizarea unui cont de brand (in cazul in care nu avem o locatie la care prestam servicii) sau de locatie, realizam un cont de persoana. Altfel spus, pierdem toate functionalitile unei pagini de companie.

Daca totusi nu va doriti sa gestionati aceste pagini din conturile personale cel mai simplu mod este sa realizati un cont de persoana fictiva cu un nume de tipul: Ion Ion iar nu numele companiei: Ion SRL.

Prin realizarea unor astfel de conturi gresite, motoarele de cautare nu vor indexa pagina bine, iar utilizatorii pot ramane confuzi.

Daca nu cunoasteti aceste notiuni nu este problema, puteti oricand sa va documentati printr-un simplu search pe internet sau puteti cere ajutor din partea unei agentii online.

2. Faceti singuri review paginii de companie pe Google!

O greseala la fel de frecventa este sa ne dam review singuri paginilor noastre de Google+ sau altor pagini de Social Media pe care le detinem. In primul rand prin acest gest nu starniti interesul celorlalti sa va urmeze exemplu, dar ii puteti chiar “amuza”.

Singura solutie este sa recunoasteti faptul ca sunteti angajat sau chiar angajatorul acelei companii si sa va mandriti cu echipa in care lucrati. Un astfel de mesaj ajuta pentru cresterea prestigiului in randul potentialilor angajati.

3. Prea mult continut focusat pe “Noi”

Adesea comapniile mici au tendinta sa spuna mai mult decat este cazul despre sine. Orice fiinta umana este egoista, o intereseaza ce ii poti oferii iar nu la ce esti mai bun. Aici este o diferenta mica de nuanta, insa odata inteleasa poate contribui semnificativ la cresterea interesului utilizatorilor.

Concepe texte focusate pe clienti in care le explici ce urmeaza sa obtina daca iti devin parteneri, de ce sunt importanti pentru firma ta, cum il poti ajuta pe viitor. Toate acestea si multe altele conteaza in stabilirea unei prime interactiuni cu acestia. Totul trebuie concentrat catre ei, nu catre companie!

Un exemplu: Noi avem cele mai bune boabe de cafea din domeniu. Mai bine: Am adus pe piata cele mai bune boabe de cafea pentru ca stim ca iti place sa savurezi o cafea de calitate!

4. Continut Social Media irelevant pentru clienti

Cu totii simtim nevoia sa ne exprimam in voie pe social media. Insa este oare la fel si pentru paginile de companie? Daca ne uitam in piata la marile branduri, observam ca nu. Deci, renuntati la mesajele frumoase cu “Buna dimineata! Bem o cafea impreuna?” sau “Ce spuneti de o plimbare prin oras?” daca nu vindeti cafea sau nu inchiriati biciclete.

Postati in schimb mesaje relevante pastrand o nota “profi” si da, nu uitati ca si in spatele brandul dvs. se afla o echipa, insa nu exagerati cu postari mult prea personale.

Un exemplu potrivit este: “Sute de cutiute abia asteapta sa fie impachetate cu cadouri de catre echipa noastra pentru tine!” – la care atasam o imagine cu respectivele cutii si membrii echipei entuziasmati. Sau: “Va facem cunostinta cu una dintre colegele noastre, Laura! Laura se asigura zilnic sa fie livrate catre tine sute de cutiute cu produse minunate! Hai sa o incurajam sa continue in acelasi fel.” – la care atasam desigur o imagine cu Laura tinand in brate o cutiuta impachetata frumos.

5. Apelarea la “profesionisti straini” pentru setarea conturilor

O solutie accesibila oricarei companii noi online este desigur apelarea la asa zisii “profesionisti straini” care ofera servicii la preturi foarte reduse. Un exemplu relevant este incheierea unei intelegeri prin care sa va realizeze conturile de Google+, Analytics, Adwords s.a.

Conturile odata setate, nu mai este important sa ii pastrati drept adminstratori daca nu le vor gestiona pe viitor. Astfel acestia pot posta in voie sau chiar sterge cand isi doresc conturile realizate.

Odata incheiat contractul nu uitati sa le cereti drept de proprietar principal pe adresa de email personala iar lor sa le restrictionati accesul.

6. Ne dorim un website dar nu stim cu ce

Prima decizie importanta a fost luata: da ne dorim sa fim prezenti in mediul online. Astfel apelam la o echipa de experti si ne asteptam sa ne relizeze un site flawless fara insa sa le explicam ce vrem de fapt de la el. Astfel pe parcurs pe baza informatiilor si efortului echipei incepem sa ne dam seama care este directia dorita, insa totusi cam tarziu. Orele pentru site au fost deja alocate in mare parte si suntem nevoiti sa platim in plus pentru modificarile dorite. Vina este undeva la miljoc, echipa nu trebuia sa accepte proiectul iar clientii trebuie sa stie de la inceput exact care este structura site-ului (meniu, pagini, functionalitati, design, s.a.).

Incercati sa strangeti toate informatiile dorite inainte sa apelati la specialisti. Vedeti care sunt site-urile concurentilor, adunati ce va place la ei si ce nu. Abia dupa ce ati trasat o schita care sa cuprinda automat un meniu, pagini, functionalitati si un potential design stabiliti o intalnire cu un expert. Astfel costurile nu vor depasii bugetul initial stabilit iar satisfactia va creste. Realizarea sitte-ului este in mare parte un proces subiectiv daca nu iti cunosti utilizatorii, concurenta sau unde vrei sa ajungi.

Cu ce alte probleme v-ati confruntat in trecut in setarea unui business online?

Solicita sa fii contactat
X Completati cu numarul de telefon sau adresa de email si noi va vom contacta in cel mai scurt timp.


 Inscrie-ma si la newsletter