segment de utilizatori care au parasit un canal

Afla cum poti sa construiesti segmente de utilizatori in Analytics pentru campanii de Remarketing sau campanii personalizate.

Principalele exemple de segmente pe care le putem constitui in Analytics:

  • utilizatori care au parasit un canal;
  • utilizatori care au abandonat produse in cosul de cumparaturi;
  • utilizatori care au cautat informatii pe site dar nu au convertit;
  • utilizatori care au consultat orice pagina dintr-un director;
  • utilizatori care au vazut o pagina specifica;
  • utilizatori care au convertit;
  • utilizatori care convertesc in mod constant.

Realizeaza un segment de utilizatori din persoanele care au parasit un canal

Un exemplu simplu de canal este de forma: Pagina de categorie (Tricouri) – Pagina de produs (Tricou cu ursuleti) – Cos de cumparaturi – Finalizare comanda (trimitere comanda pentru procesare + plata).
segment de utilizatori care au parasit un canal
Pentru acest canal putem sa constituim un segment de utilizatori din persoanele care au vizitat pagina de categorie si pagina de produs dupa care au parasit site-ul. Eliminati utilizatorii care au continuat canalul ajungand la cosul de cumparaturi sau la finalizare comanda.

Pentru acestia se poate realiza o campanie de Remarketing in care le promovati tricoul cu ursuleti sau produse asemanatoare.

Realizeaza segmente de utilizatori din persoanele care au abandonat produse in cosul de cumparaturi

Unele dintre cele mai importante segmente pe care le putem realiza sunt cele formate din utilizatorii care au abandonat cosul de cumparaturi fara sa finalizeze tranzactia, sau care au efectuat in trecut achizitii insa acum au renuntat.
segmente de utilizatori care au abandonat produse in cosul de cumparaturi
Eliminati toti utilizatorii care au ajuns pe pagina “Comanda in curs de procesare” sau “Comanda finalizata”.

Majoritatea dintre acestia pe langa faptul ca sunt interesati de produsele respective, cerceteaza piata. Prin adaugarea produselor in cos cauta costuri ascunse sau chiar totalul unei comenzi. Sunt situatii in care cosul de cumparaturi este utilizat si drept un wish list, astfel incat clientii revin sa isi finalizeze comanda in momentul in care au toate resursele necesare.

Prin campanii de Remarketing pentru acest segment puteti sa oferiti reduceri de pret sau transport gratuit astfel incat sa impulsionati vanzarile. De asemenea, pentru clientii care considera cosul de cumparaturi un wish list puteti inca de la inceput sa constituiti anunti prin care sa le explicati cum sa foloseasca mai bine platforma magazinului online.

Realizeaza segmente de utilizatori din persoanele care au cautat informatii pe site dar nu au convertit

Un segment care merita exploatat este format din persoanele care au efectuat o cautare in bara de search. Singura conditie valabila aici este cautarea sa nu fie goala si desigur sa nu fi trecut mai departe prin canal efectuand mai multe operatii.
segmente de utilizatori din persoane care au cautat informatii pe site dar nu au convertit
Pentru cei care au avut cautari axate pe anumite produse puteti sa realizati campanii de Remarketing prin care le sugerati produsele respective sau unele similare.

Realizeaza segmente de utilizatori din persoanele care au consultat orice pagina dintr-un director

Un director de pagini poate fi identificat datorita numelui sau, de exemplu /femei/ sau /barbati/ pentru pagini dedicate acestor segmente.

segmente de utilizatori din persoane care au consultat orice pagina dintr-un director

Acesti utilizatori consulta mai multe pagini, utilizeaza bara de search si adesea acumuleaza multe cunostinte despre produsele din respectiva categorie fara insa sa gaseasca si un produs care sa ii intereseze si sa initieze si o comanda.

Pentru atragerea acestora prin Remarketing utilizati discounturi si promovari pentru produsele noi de pe site care iar putea interesa.

Realizeaza segmente de utilizatori din persoanele care au vazut o pagina specifica

Puteti obtine segmente pentru anumite pagini daca aveti titluri unice pentru acestea. Astfel este mult mai usor sa urmariti activitatea si sa realizati campanii de Remarketing specifice. Spre exemplu o situatie de nedorit este cea in care traficul catre o anumita pagina a unui produs este extrem de ridicat, insa nu au loc conversii la nivelul asteptat.
segmente de utilizatori din persoane care au vazut o pagina specifica
Sunt mai multe situatii posibile aici, fie produsul este nou si prin urmare utilizatorii nu inteleg foarte bine specificatiile, fie produsul este vechi dar cautat. Pentru a doua situatie verificati daca pretul utilizat este competitiv, poate multi utilizatori parasesc pagina din acest motiv. Insa daca produsul este nou nu ajustati pretul utilizat, doar modificati descrierile, astfel incat sa fie mult mai exacte. Campaniile de Remarketing trebuie astfel indreptate spre aceaste anunturi.

Realizeaza segmente de utilizatori din persoanele care au convertit

Costul mentinerii unui client este mai mic fata de costul aducerii unuia nou. Prin urmare nu uitati sa acordati un interes la fel de mare si clientilor actuali, care au convertit deja.
segmente de utilizatori din persoane care au convertit
Astfel statisticile spun faptul ca este mult mai bine sa ii determinati pe clienti sa faca mai multe conversii in prima luna de cand a devenit client – in prima luna puteti sa le determianti un anumit tip de comportament daca devin mult mai implicati. Pentru a-i determina sa faca aceste actiuni, folositi Remarketing prin campanii cu notificari la intervale scurte prin care incercati sa le treziti interesul.

Realizeaza segmente de utilizatori din persoanele care convertesc in mod constant

Segmentul cel mai important de utilizatori este format desigur din aceia care efectueaza comenzi dese intr-un interval scurt de timp si de anumite valori. Pentru a realiza acest tip de segment setati o combinatie de filtre precum: comportament (indica numarul minim de sesiuni realizate, de exemplu 4 achizitii), data primei sesiuni (data la care a inceput intervalul de timp pentru sesiunile active, de exemplu 1 aprilie 2017) si comert electronic (valoarea minima a venitului si categoria de produse, de exemplu achizitii de minim 100 lei pentru produse cosmetice).

Pentru acestia constituiti campanii de Remarketing in care le prezentati produse similare, sau aceleasi produse achizitionate de la data stabilita. Puteti utiliza si discounturi atractive pentru inscrierea in programe de fidelizare.
segmente de utilizatori din persoane care convertesc in mod constant

segmente de utilizatori din persoanele care convertesc in mod constant - realizare segment

segmente de utilizatori din persoanele care convertesc in mod constant - data conversii

Indiferent care sunt segmentele pe care doriti sa le constituiti in Analytics, nu uitati faptul ca este foarte important sa ii gestionati diferit prin campanii de Remarketing in Google Adwords sau alte intrumente online de campanii platite.

Mai multe informatii aici.

Solicita sa fii contactat
X Completati cu numarul de telefon sau adresa de email si noi va vom contacta in cel mai scurt timp.


 Inscrie-ma si la newsletter