email marketing

Cu ajutorul articolului de fata vei putea invata cum sa folositi email marketing in avantajul tau, astfel incat sa generezi mai multe achizitii pentru magazinul online detinut.

Genereaza mai multe vanzari prin Email Marketing

In prezent utilizatorii au un comportament omnichanel, au acces la informatii mult mai rapid. Prin urmare inainte de a realiza o achizitie, indiferent daca este online sau offline, acestia se consulta prin toate mijloacele disponibile pentru validarea deciziei.

Pentru incurajarea unei achizitii, este bine sa oferiti cat mai multe detalii clientilor si cat mai reale, dar si sa urmariti etapa la care se afla in procesul de vanzare.

Procesul de vanzare in mediul online difera semnificativ de cel ofline. Un avantaj principal este faptul ca utilziatorii realizeaza o mare parte din aceste etape pe cont propriu, fiind sustinuti de o platforma sau de magazinul online. Prin urmare este foarte important sa se gaseasca combinatia perfecta pentru a capta interesul consumatorilor si pentru a-l mentine.

Astfel procesul de vanzare presupune parcurgerea mai multor etape, cele mai comune sunt constientizarea nevoii, prospectarea sau identificarea potentialelor magazine online, evaluarea, achizitia si primirea suportului post vanzare.

Pe tot parcursul acestor etape email marketingul are un rol important. In functie de etapa la care se afla, se pot trimite mail-uri diferentiate acestora.

Etapa 1. Abonarea la newsletter

Cel mai important pas in realizarea unei baze de date este identificarea persoanelor care sunt intradevar interesate sa primeasca newslettere magazinului tau online. Pentru aceasta, putem inca de la inceput sa ii facem pe cei care s-au abonat sa constientizeze acest fapt. Astfel imediat ce au fost completate campurile de abonare trimiteti un mesaj prin care ii anuntati faptul ca este necesar sa confirme adresa de email prin verificarea imboxului. Un mesaj in acest sens poate fi: “Valideaza abonarea la email prin verificarea adresei de email. Un mesaj a fost trimit in acest sens pe adresa nume@provider.ro.”
Prin aceasta metoda eliminati toate personele care s-au abonat din greseala sau care nu doresc sa primeasca mesajele.

2. Nu uitati de mesajele de intampinare

Mesajele de intampinare sunt foarte importante pentru clienti. Astfel ii anuntati inca de la inceput la ce anume sa se astepte. Includeti o scurta descriere care sa contina informatii de tipul: un mesaj de “bun venit”, de cate ori pe luna se trimite mail-ul respectiv, ce informatii va primii si orice alte informatii pe care le considerati relevante. Acest mesaj se trimite de regula dupa incheierea procesului de inregistrare la newsletter despre care va vorbeam mai sus.

Daca nu sunteti siguri ce informatii cauta utilizatorii care s-au abonat la newsletter puteti sa le cereti sa raspunda la cateva intrebari simple: “Ce informatii va intereseaza sa primiti?”, “Cat de des doriti sa primiti mail-urille noastre (saptamanal, lunar, bilunar s.a.)?”.

3. Email Marketing pentru achizitia produselor abandonate in cos

In acelasi sens puteti trimite si mesaje de reamintire a produselor abandonate in cos. Din diferite motive utilizatorii isi completeaza cosul de cumparaturi insa nu efectueaza plata, abandonand procesul de achizitie. Un simplu mesaj pe care il puteti trimite in acest sens este unul in care le prezentati din nou produsele incluse initial in cos insotite de o intrebare sau un indemn “Finalizeaza cumparaturile acum.”, “Esti la un pas sa te bucuri de produsele selectate”, “Buna, ai uitat ceva in cos. Nu uita sa finalizezi comanda!”.

Un alt mod prin care puteti determina utilizatorii sa isi finalizeze cumparaturile este prin oferirea unui discount. Acestea sunt potrivite mai ales pentru acei utilizatori care sunt fideli, achizitioneaza regulat, dar care din diferite motive au renuntat. Costul pentru pastrarea unui client este mai mic fata de cel al aducerii unui client nou. Investiti in aceasta oportunitate.

4. Email marketing pentru trimiterea de oferte speciale

Din momentul in care un utilizator si-a creat un cont pe site-ul tau este foarte usor sa ii trimiti oferte specializate. Astfel urmareste in mod constant activitatile desfasurate (produsele cumparate in mod frecvent sau cele vizualizate s.a.) si realizeaza oferte cat mai specifice pentru acestia.

Foloseste butoane de call to action cat mai relevante, un exemplu bun este “Livrare gratuita pentru toate comenzile peste 50 lei” “Profita acum”

5. Aduna informatii despre clientii tai

Este foarte important sa realizati o baza de date cu informatii cat mai cuprinzatoare. Pentru ca nu putem intreba direct clientii despre acestea, puteti utiliza anumite metode simple. Spre exemplu, realizati un mic chestionar (1 – 2 intrebari generale), un concurs online, un vot s.a prin care la final le cereti anumite date – numele, prenumele, varsta s.a. In aceste intrebari puteti include informatii la fel de importante pentru site-ul tau.

De exemplu pentru un magazin de produse pentru animale, o intrebare potrivita este “Care sunt obiceiurile alimentare ale patrupedului tau?”. Prin informatiile obtinute puteti realiza mai departe campanii personalizate sau va puteti marii gama de produse prin adaugarea unora noi.

Printre informatiile pe care puteti sa le adunati se numara si sondajele scurte despre personal sau despre procesul de realizare a unei vanzari. Astfel de informatii sunt cruciale pentru optimizarea site-ului si ajutarea clientilor sa parcurga cativa pasi mai simpli in vederea achizitiei. De asemenea personalul poate fi trimis catre cursuri de specializare pentru imbunatatirea experientei clientilor.

Email Marketing si Blogging pentru magazinele online

Email-urile trimise au ca scop final pentru un magazin online determinarea achizitiei. Totusi, nu este recomandat sa grabesti clientul si mai ales sa il “bombardezi” cu mesaje in care il determini sa cumpere. Din acest motiv, este foarte important sa ai si un blog.

Printre subiectele pe care le puteti aborda sunt: metode prin care pot scapa de anumite probleme; cauze si remedii pentru anumite probleme; lectii handmade, tehnici de curatenie. Toate aceste articole pot contine si produse / servicii pe care le oferiti. Astfel clientii se vor dori sa testeze sfaturile oferite. Urmatorul mail trimis poate contine oferte speciale pentru produsele prezentate in articolele anterioare.

Email Marketing se poate automatiza

Aproape toate functiile de mai sus se pot automatiza. Pentru magazinele online ce au multi utilizatori este foarte dificil sa trimiti mail-uri personalizate manual. Totusi cu ajutorul unor module special realizate pentru magazinele online, lucrurile se pot simplifica.
 

Afla care este solutia cea mai simpla pentru magazinul tau online. Obtine o oferta personalizata din partea echipei Marketing Strategic. Incepe de astazi campanii de email marketing personalizate!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Solicita sa fii contactat
X Completati cu numarul de telefon sau adresa de email si noi va vom contacta in cel mai scurt timp.


 Inscrie-ma si la newsletter