photo

 

In domeniul service-urilor auto, organizarea este esentiala, iar foarte multe unitati se confrunta cu situatii stresante in care informatiile nu sunt disponibile in timp util iar relatia cu clientii se degradeaza pe parcurs. Privind in amanunt, observam cu usurinta cateva schimbari rapid de implementat, dar care pot schimba complet modul de organizare si marii eficienta service-ului auto.

Va propunem in continuare 5 modalitati simple prin care reputatia oricarui service auto poate sa fie imbunatatita.

1. IT&C: Soft service auto

Organizarea este intotdeauna pe primul loc, de aceea este foarte important sa alegi un soft special dedicat service-urilor auto. Orice operatiune specifica domeniului este posibila datorita adaptarii programului pentru orice tip de service auto.

Pentru alegerea unui soft special este necesara indeplinirea operatiunilor de baza si anume generarea de devize estimate si devize finale in vederea facturarii catre client/asigurare. Foarte importante sunt si rapoartele estimate, calendarul programarilor sau tinerea evidentei pieselor si a materialelor precum si includerea unor operatiuni specifice (fise de masina prin care se poate tine evidenta lucrarilor pe o masina sau pe client).

In alegerea unui soft de acest fel, trebuie sa tineti cont de faptul ca toate devizele estimate trebuie sa fie in conformitate cu cerintele legislatiei in vigoare si a asigurarilor.

Soft-ul pentru service-uri auto, pe langa utilitatea de timp va mai ofera si posibilitatea diferentierii pe piata prin crearea unei modalitati de promovare mai eficienta si inovativa fata de cea a concurentilor.

2. Call center virtual

In cazul in care apelurile service-ului auto se realizeaza catre toti angajatii fara o directie clara, atunci este momentul sa instalati un call center virtual. Acesta are drept beneficiu principal distribuirea apelurilor conform criteriilor specificate dar si eficienta timpului, clientul fiind directionat exact catre personalul dorit.

Daca doriti sa investiti intr-un astfel de sistem este important sa gasiti acele call center virtuale ce va permit in principal sa setati apeluri, apelati grupuri, retineti apel, preluati apel, redirectionati apel, identificati apelant dar prin care sa va puteti si diferentia pe piata prin emiterea anunturilor in grup, realizati convorbiri video sau conferinte. Un astfel de produs ofera posibilitatea setarii unui numar nelimitat de interioare iar toate activitatile sunt urmarite prin intermediul unei interfete WEB sau prin mecanisme audio (BARGE).

3. Marketing – SMS marketing

Daca pana acum ne-am axat pe organizarea putin mai tehnica, acum urmeaza adevarata interactiune cu clientii. Modul in care comunici cu acestia, mesajele transmise sau cum reusesti sa ii faci sa revina, tine de marketing. Cel mai simplu mod prin care poti sa menti o relatie stabila este prin transmiterea unor mesaje personalizate. Tot acest proces se poate simplica prin implementarea functiei de SMS marketing, prin se pot transmite de la reamintiri ale programarilor, oferte sau vanzari promotionale pana la stiri din domeniu.

Pentru a avea o directie mai precisa recomandam implementarea unei strategii de tip Pull (promotiii, concursuri, sondaje de opinie, „on-pack communication” care atrag consumatorii sa interactioneze via SMS), Push (lansari de produse noi, promotii, evenimente, expediere de logo-uri, de cupoane de reducere sau coduri unice pentru acces la Internet) sau comunicari combinate (uni-directionale, bi-directionale ori multi-directionale: SMS, e-mail -SMS, SMS -apel, SMS –WAP).

Cel mai mare avantaj al promovarii prin SMS marketing, este costul scazut si posibilitatea targetarii unui numar mare de clienti, intr-un timp foarte scurt.

4. SEO – Optimizare On-Site + recenzii

Cu totii stim importanta motorului de cautare Google din prezent, insa putini si reusesc sa profite la maxim de oportunitatile oferite. Astfel cand vorbim de marketing online si de service-uri auto ne putem gandi la o simpla intrebare din partea clientilor: Care este cel mai apropiat service auto? Iar aici intervine Google care transmite rapid informatiile. Pentru ati asigura aparitia in rezultatele cautarilor, cea mai eficienta solutie este sa iti optimizezi site-ul, sa inscrii locatia pe Google Maps si desigur sa ai cat mai multe recenzii. Totul porneste de la optimizarea On-Site, ce presupune cresterea posibilitatilor de aparitie in rezultatele cautarilor pe motoarele de cautare.

Confirmarea locatiei corecte pe Google Maps permite editarea cu usurinta a logo-ului si imaginilor din contul Google Maps. Prin functia knowledge graph (Graficul cunostintelor) oferit de Google soferii care au nevoie de un service auto, pot sa afle imediat programul, telefonul si o poza cu locatia, fara sa piarda timpul cu informatii incorecte sau greu de gasit.

De asemenea recenziile reale de la clienti se pot obtine printr-o strategie de cerere de recenzii pentru a obtine mai usor testimoniale de la clienti. Acestea vor fi vizibile in cautarile Google si ajuta la convingerea mult mai rapida a clientilor interesati de servicii auto.

Toate acestea conduc automat la marirea sanselor sa iti creasca notorietatea in randul clientilor actuali, plus sa oferi siguranta potentialilor clienti.

5. Responsive design

Tendinta principala pentru 2016 este adaptarea site-ului pe mobil, statisticile mentioneaza peste 60% dintre romani care au acces si utilizeaza frecvent internetul pe mobil. In aceste conditii foarte putine site-uri pentru service-uri auto s-au adaptat, iar tot mai putine si profita de aceasta oportunitate. Designul responsiv ajuta la adaptarea site-ului pentru mobil, fiind garantata afisarea corecta pe tableta sau smartphone, indiferent de marca, rezolutie sau sistem de operare folosit. Beneficiile optimizarii site-ului pentru mobil sunt: timp mai mic de incarcare a site-ului pe mobil, cresterea traficului pe site, design (formulare si butoane) optimizat si experienta optimizata a utilizatorilor.

 

Dupa cum mentionam si la inceput, totul tine de viziune si de obiective. Indiferent de dimensiunea service-ului auto, adaptarea la tendintele pietei poate insemna diferenta intre o abordare profesionista sau pierderea treptata a clientilor. Indiferent daca optezi pentru una sau toate modalitatile de crestere propuse mai sus, efectul o sa se vada rapid prin numarul solicitarilor.  

 

Service-ul tau unde se regaseste in prezent? Cate din aceste solutii sunt implementate pentru service-ul tau?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Solicita sa fii contactat
X Completati cu numarul de telefon sau adresa de email si noi va vom contacta in cel mai scurt timp.


 Inscrie-ma si la newsletter