stocksnap_1dhx1jvt3c1

Principalele caracteristici ale serviciilor, definesc si modul in care sunt realizate strategiile de marketing pentru companiile cu acest specific de catre specialisti. Aceste trasaturi sunt intangibilitatea, variabilitatea, inseparabilitatea si perisabilitatea iar intelegerea lor este esentiala pentru crearea si implementarea unei strategii profitabile.

Pe baza acestor caracteristici va propunem mai jos o lista de strategii posibile pentru imbunatatirea imaginii clinicilor medicale in mediul online si nu numai.

1. Optimizare SEO

Imaginea de ansamblu a site-ului reprezinta un punct important in crearea notorietatii, fiind primul contact dintre un potential client si clinica. Detinerea unui site neactualizat si care nu poate sa fie accesat pe orice dispozitiv, sunt semnale ce arata neprofesionalism.

Principalele beneficii ale optimizarii site-ului sunt in principal legate de:

  • navigarea mai usoara pe site (clientii vor gasi mai usor serviciile si informatiile pe care le cauta);
  • indexare mai usoara de catre motoarele de cautare;
  • cresterea vizualizarilor pe pagina (clientii vor petrece mai mult timp pe paginile site-ului);
  • reducerea ratei de respingere (clientii vor vizita mai multe pagini);
  • cresterea traficului pe site si a vizibilitatii pe internet (clientii va vor gasi mai usor).

De asemenea foarte importanta este si inregistrarea locatiei pe Google Maps, sporind astfel sansele aparitiei in rezultatele cautarilor.

Procesul de optimizare incepe, de regula, din momentul conceperii site-ului, continuand pe tot parcursul existentei sale. Acest lucru este datorat aparitiei de noi concurenti si a schimbarilor din mediul economic.

2. Blogging

Pentru orice clinica medicala ce doreste sa devina recunoscuta intr-un anumit domeniu, este esentiala existenta unui blog integrat in site. Acesta trebuie sa contina informatii relevante, interesante si informative ce ajuta clientii potentiali sa observe autoritatea respectivei clinici in domeniul medical. Articolele respective, sunt si mai mult apreciate daca sunt redactate de catre un medic specialist, acesta fiind si cel care raspunde intrebarilor legate pe topica respectiva.

Pentru a crea autotoritate este necesara postarea articolelor in mod regular. De asemenea, dedicarea unei rubrici speciale pentru intrebarile pacientilor, poate sa genereze un numar mare de leaduri, care ulterior sa fie transformate in clienti. Insa, nu uitati sa inserati imagini creative, care trezesc interesul cititorilor.

3. Newsletter lunar

Cu totii stim cat de importanta este legatura dintre pacient si medic. Iar pentru ca aceasta se creaza in timp, trimiterea unor mesaje sub forma unor newslettere catre clienti pot conduce si la generarea mai multor vanzari, fiind un intrument de captare de leaduri.

Mesajele cele mai importante sunt legate in principal de noutatile domeniului, articole noi aparute pe blog, dar si oferte speciale pentru anumite servicii sau impulsionarea participarii la un chestionar, formular online de colectare date. Un avantaj ridicat consta si crearea unei legaturi stranse intre site si retelele sociale prin inserarea de link-uri catre acestea.

4. Social Media

stocksnap_gcf8y9lwpe
Pentru a putea ajunge la cat mai multi clienti, este necesara si detinerea unor pagini pe retele de socializare, unde pacientii pot interactiona direct cu personalul medical. De asemenea, aceste platforme constituie locul ideal pentru promovarea serviciilor sau a postarilor realizate pe blog.
O prezenta online cat mai ridicata este justificata urmarind rapoartele ce indica faptul ca 91% din timpul dedicat utilizarii internetului pe mobil este derulat pe retelele de socializare.

5. Campanii PPC

Strans legata de promovarea online se afla si publicitatea platita. Fiind un domeniu foarte activ, atentia acordata pacientilor actuali ocupa majoritatea timpului, iar cautarea de noi clienti, devine un proces lent. Insa, pentru a salva timp si a obtine maxim de rezultate, clinicile medicale pot apela cu usurinta la campanii PPC. Acestea pot sa fie realizate pentru Facebook sau Google, bugetul putant sa fie controlat prin setarea sa.

Potrivit statisticilor realizate de Google, 44% din utilizatori cauta un doctor pe motoarele de cautare, iar 81% intra pe link-uri sponsorizate in cautarea informatiilor medicale. Prin urmare generarea unui trafic prin aceste metode nu poate sa fie neglijata, aducand un trafic foarte importnat pentru orice clinica medicala.

Urmarirea acestor strategii presupune in primul rand alocarea unui timp semnificativ, pentru care efectele sunt vizibile in cateva luni. Totusi, pentru urmarirea unei directii clare, si mai ales atingerea obiectivelor se recomanda apelarea la specialisti in marketing online. Acestia au avantajul specializarii si adaptarii la nevoile si tendintele pietei, pentru punerea in evidenta a valorilor principale transmise de catre clinica medicala.
Ce alte modalitati de crestere a vizibilitatii online in randul pacientilor folositi?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Solicita sa fii contactat
X Completati cu numarul de telefon sau adresa de email si noi va vom contacta in cel mai scurt timp.


 Inscrie-ma si la newsletter